هر گاه از یک وبسایت بازدید می کنیم، ما به طور ناخودآگاه آن را با قابلیت استفاده، قابلیت دسترسی و کارایی آن ارزیابی می کنیم. هرچه این سه جنبه بالاتر باشد، بیشتر احتمال دارد که ما با محتوا باقی بمانیم و با آن ارتباط برقرار کنیم. بنابراین، هنگام ایجاد وبسایت خودمان، ما باید این دستورالعملها را در ذهن داشته باشیم و قصد داریم چیزی را ایجاد کنیم که مردم می خواهند با آن همکاری کنند - این به عنوان تجربه کاربر (UX) نامیده می شود.

1. مطالب خود را ساده کنید

آیا می دانید زمانی که ما در هنگام خواندن در کامپیوتر خیره می شویم، کمتر چشمک می زنیم؟ خیلی کمتر، در واقع. وقتی ما از رایانه استفاده می کنیم، 66 درصد کمتر چشمک می زنیم. این بدان معناست که در آن زمان کسی که یک یا دو بار چشمک می زند، تصمیم می گیرد که آیا وب سایت شما ارزشمند یا ارزشمند نیست. شما فقط باید جزئیات مهم را در صفحه اصلی خود داشته باشید - صفحه اصلی خود را به عنوان TL؛


2. طراحی با توجه به سلیقه بازدید کنندگان شما

آیا شما به یاد داشته باشید زمانی که ما در ارتباط با ما در پست وبلاگ ما، "گوگل تجزیه و تحلیل برای مبتدیان کامل" صحبت کردید عالی است.


پس از شناسایی مخاطبین جمعیتی و مخاطبان خود با استفاده از Google Analytics، می توانید از این به عنوان یک مرجع برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید. وقتی وب سایت را ایجاد میکنید، مخاطبان خود را ذکر کنید شما نمیخواهید یک وبسایت ایجاد کنید که در مقایسه با جمعیتی که جوانتر است، جمعیتی را که مخاطبان شما بیشتر است، ایجاد کنند، و بالعکس. وب سایت شما همیشه در حال رشد است، بنابراین انتظار دارد که وب سایت خود را تغییر دهید تا با روند شما سازگار شوید.


3. از تصاویر استفاده کنید

تصاویر، انیمیشن ها، فیلم ها، رنگ ها و ... می توانند مخاطبان شما را به وب سایت خود هدایت کنند. تصاویر متحرک خود را ساده نگه دارید و تنها زمانی که لازم است آنها را وارد کنید. شما نمی خواهید بازدید کنندگان خود را با تصاویر خود غرق کنید، زیرا آنها از محتوای شما پیشی خواهند گرفت. تصاویر شما باید توجه مخاطبان خود را جلب کند؛ اما محتوای شما آنها را ماند.

باور کنید یا نه، اما متن نقش مهمی در تجربه کاربری شما دارد. متن شما باید به راحتی خواندن و ساده باشد. شما می توانید انتخاب کنید تا سه فونت برای استفاده ساده تر بهتر است.


در این عصر دیجیتال، ما صفحه کلید را بهتر از پشت دستمان می شناسیم. یک صفحه کلید تجربه ما را در اینترنت تغییر می دهد و ما را قادر می سازد تا اطلاعات و اطلاعاتی در وب جهانبینی نزدیک و دور جستجو کنیم. نوار ناوبری شما مانند یک صفحه کلید است. بازدید کننده شما باید با استفاده از این نوار ناوبری به راحتی در اطراف وبسایت خود حرکت کند، بنابراین ساده باشد.


4. جریان محتوا

آیا تا به حال مجاز به نوشتن ورق تقلب در مدرسه برای یک کلاس هستید؟ هر اینچ از این ورق تقلب با اطلاعات پر شده بود و شما می دانستید که همه چیز چیست. حالا آیا تا کنون شماتت خود را با شخص دیگری مقایسه کرده اید؟ شما به ورقه تقلب نگاه کردید و آن را برگشتید زیرا شما هیچ نظری در مورد هر چیزی نداشتید.


با استفاده از وب سایت خود، مطمئن شوید عناصر خود را با فضای سفید جدا کرده اید. شما نمی خواهید مخاطبانتان همان چیزی را تجربه کنند. نمی خواهید مخاطبان خود را غافلگیر کنید، زیرا آنها یک وبسایت را جذاب تر می کنند، حتی اگر محتوای شما بهتر باشد. شما ممکن است بدانید که همه چیز در وب سایت شما چیست اما مخاطبان شما نمی خواهند.

5. سازگاری موبایل

دستگاه های تلفن همراه ما بخشی از ما هستند. وقتی تلفن ما از باتری خارج می شود، بخشی از ما با آن می رود ... خیلی جالب است؟ شاید، اما هنوز هم درست است. تلفن های ما با ما در همه جا می آیند، و ما احتمالا به دنبال یک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه خود، به خصوص از آنجا که ما همیشه در حال حرکت است. شما می توانید ویرایشگر تلفن همراه Website.com خود را برای اصلاح نسخه تلفن همراه وب سایت خود استفاده کنید.


6. به سوالات پاسخ دهید

اگر بازدید کنندگان شما هر گونه سوال یا نگرانی داشته باشند، ممکن است بخواهند برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند. اطلاعات تماس خود را به آسانی برای دسترسی به اطلاعات تماس بگیرید. اگر شما در رسانه های اجتماعی فعال هستید، می توانید این لینک های رسانه های اجتماعی را به عنوان وسیله ای برای بازدیدکنندگان خود برای تماس با شما نیز قرار دهید.


یک تجربه کاربری فراموش نشدنی از طراحی آغاز می شود. شما می توانید بگویید که تجربه کاربر عالی زمانی که بازدید کنندگان شما زمان بیشتری را در وب سایت خود صرف می کنند، برای بازدید کننده خود بسیار راحت است.