گوگل آنالیز برای تکمیل ما ارتباط با دیگران را ایجاد می کنیم - ما هر روز یک ارتباط برقرار می کنیم و می توانیم بر اساس منافع، رفتارها یا حتی اهداف زندگی خود بدانیم. وب سایت شما، به طرق مختلف، مانند یک شخص رفتار می کند. برای اینکه وب سایت شما برای ایجاد ارتباطات باشد، باید مخاطب را بداند. این چیزی است که در مورد تجزیه و تحلیل دیجیتال است.

تجزیه و تحلیل دیجیتال می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای ایجاد مخاطبان وفادار و مشارکت، کمک به شما بهتر تبلیغات در سایت و حتی درک رفتار خرید آنلاین مخاطبان خود را. تنوع خدماتی وجود دارد که تجزیه و تحلیل دیجیتال را فراهم می کند، اما خدمات تجزیه و تحلیل دیجیتال به طور گسترده ای استفاده شده و جامع آن گوگل آنالیز است.


گوگل آنالیز یک سرویس است که می تواند نشان دهد که چه تعداد بازدید کننده ای که دریافت می کنید، چگونه بازدیدکنندگان وب سایت شما را پیدا می کنند، کدام صفحات و پیوندهایی که بر روی آنها کلیک می کنند، و حتی چه مدت در یک صفحه صرف می کنند. بهترین بخش این است که Google Analytics رایگان است!


با استفاده از گوگل آنالیتیک پشت سر شما، شما باید منابع زیادی برای درک مخاطبین خود را داشته باشید.

ترافیک: چند نفر از وب سایت شما بازدید می کنند؟

Google Analytics> Audience> Overview

بگذارید بگوییم شما در راه خود برای کار هستید و دو کافی شاپ یکسان وجود دارد. یک کافی شاپ دارای تعداد کمی از مشتریان است - شما باید قهوه را بلافاصله دریافت کنید. دیگر کافی شاپ مشغول است و شما قهوه را به مدت 10 دقیقه منتظر بگذارید. اما شما همیشه تصمیم به رفتن به قهوه شلوغ، زیرا آنها همیشه نوشیدنی شما درست است.


یک وبسایت مانند یک کافی شاپ یا هر کسب و کار است - عالی است که بازدیدکنندگان تکراری و تکراری را نسبت به افرادی که فقط یک بار بازدید می کنند، دوست داشته باشند.


شما می توانید از مرور کلی جلسات برای دیدن تعداد بازدید های شما که در مجموع دریافت کرده اید، حتی در یک تاریخ مشخص شده استفاده کنید. نه تنها جلسات جلسه شما را به کل مبلغ بازدید از صفحه خود نشان می دهد، هر بار که شخصی به وب سایت شما هدایت می شود، شمارش می شود.

اگر می خواهید تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد را به وب سایت خود پیگیری کنید، می توانید به مرورگر کاربران نگاه کنید.

رفتار: آنها در وب سایت شما چه کاری انجام میدهند؟

Google Analytics> Audience> Behavior

آیا تا به حال در رستوران بوده اید که تقریبا همه چیز در منو جذاب است؟ شما در نهایت سفارش غذاهای بیش از حد زیادی را انجام می دهید، بدون اتمام تک تک، اما شما می توانید آن را دوباره انجام دهید. به همین ترتیب، شما نیز به یک رستوران بودید که در آن هیچ چیزی در منو جذاب نیست، بنابراین شما بدون هیچ نشستن به پایان می رسد.


رفتار شما در یک رستوران، رفتار افراد در یک وب سایت می تواند کیفیت محتوای شما را نشان دهد.


نمایشهای صفحه و جلسات صفحه نشان می دهد که تعداد بازدیدکنندگان بازدید کننده چه تعداد بازدید می کنید، بیشتر، بهتر است.

میانگین مدت جلسه شما نشان می دهد که چقدر زمان صرف شده در وب سایت شما چه زمانی طول می کشد، محتوای شما مناسب تر است.

میزان جست وجو شما نشان می دهد که درصد بازدیدکنندگان شما بدون کلیک کردن یکبار در وبسایت خود چپ نیستند - وبسایت شما را پیدا کردند اما هیچ یک از اطلاعات شما مربوط به آنها نبود.

نمایش صفحه / جلسات بالا + متوسط ​​مدت زمان جلسه بالا + میزان پایین گزاف گویی = محتوا ارزشمند

گزارش: کیست مخاطبان شماست؟

Google Analytics> مخاطبان> Geo یا Demographic

آیا شما با هم صحبت می کنید همانند والدین خود، دوستان خود، بچه های جوانتر از شما و غیره؟ نه، زبان خود، انتخاب کلمه و تن شما بسته به اینکه با کسی صحبت می کنید تغییر می کنید. بسته به مخاطبان شما، باید زبان خود را بسته به دو مورد تغییر دهید:


شما می توانید سنین بازدید کنندگان خود را، و همچنین جنس خود را در زیر مخاطبین دموگرافی مشاهده کنید.

شما می توانید زبان و مکان فیزیکی بازدید کنندگان خود را در زیر جغرافیایی مخاطبان مشاهده کنید.

 


اکتساب: مخاطبان خود را به وب سایت خود آورده اید؟

Google Analytics> Acquisition> Overview

ما موجودات عادت داریم، ما تمایل داریم به همان کارها انجام دهیم، به همان مکان ها برویم یا همان کارها را انجام دهیم مگر اینکه ما از طریق دهان توصیه دیگری کنیم یا آن را در اینترنت پیدا کنیم. همان چیزی که در وبسایت به کار می رود - چگونه مخاطبان به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند؟


بخش خرید نشان می دهد که کجا مخاطبان شما از آن استفاده می کنند. هفت بخش وجود دارد که می توانید به آن نگاه کنید:

جستجوی ارگانیک: این شماره تعداد افرادی است که شما را در موتورهای جستجو یافتند. اگر این شماره بالا باشد، کلمات کلیدی شما به نفع شما کار می کنند؛ اگر نه، شما باید کلمات کلیدی خود را به روز کنید.

ایمیل: اگر شما یک خبرنامه را ارسال کنید، این شماره نشان می دهد که تعداد افراد از طریق پیوند ایمیل در وب سایت شما بازدید کرده اند.

Direct: این شماره نشان می دهد که تعداد افراد در آدرس وبسایت خود در مرورگر خود تایپ کرده اند.

اجتماعی: این تعداد به شما نشان می دهد که چه تعداد افراد و چه پلت فرم رسانه های اجتماعی از آنها آمده است.

جستجو پرداخت شده: اگر پول را در تبلیغات صرف کنید، جستجو پرداخت می شود به شما نشان می دهد که تعداد افراد وب سایت شما را از طریق تبلیغات پیدا می کنند.

ارجاع: این تعداد نشان می دهد که تعداد افراد به وب سایت شما از طریق وبسایت دیگری که به شما پیوند داده شده دسترسی پیدا کرده است.

دیگر: این تعداد بقیه بازدیدکنندگان شما را نشان می دهد که گوگل قادر به دسته بندی نیست.