دنیایی که در آن به سر می بریم، دنیایی پویا و واجد دو ویژگی عمده "منابع محدود" و "نیازهای نامحدود" است. سرعت افزایش نیازها بیش از سرعت رشد منابع مالی می باشد و به این ترتیب فاصله بین منابع و احتیاجات روز به روز بیشتر می شود. لازمۀ حیات در چنین دنیایی، بهره گیری از الگوهای نوین تبلیغاتی است که به پیاده سازی افکار نو و مفاهیم جدید در بستری از واقعیات منجر می شود.
سرعت پیشرفت تکنولوژی از سال 1995 میلادی تاکنون به حدی بالا بوده است که میتوان گفت که جهان امروز به جهان به تصویر کشیده شده در افسانههای علمی و تخیلی آن زمان شباهت دارد.
یکی از عرصه های تکنولوژی که در دو دهه گذشته پیشتاز نوآوری و پیشرفت بوده است، صنعت تبلیغات و دقیق تر دیجیتال مارکتینگ که زندگی بشر را به تدریج به خود وابسته کرده به نحوی که امروزه شاید به جرأت بتوان گفت تبلیغات بخشی از زندگی روزمره و یا فعالیت های اقتصادی و حرفهای برای بیشتر مردم شده است.
ایده های خلاقانه، قلب یک برنامۀ تبلیغاتی محسوب می شوند. ماموریت اصلی، ترجمۀ اهداف ارتباطی مشتری به پیام های جذاب، قابل درک است. تجربه ثابت نموده است که تبلیغات پراکنده بدون برنامه و فاقد چشم اندازهای استراتژیک به نتیجه مطلوب نمی رسد. تحقیقات بازار، شرکت را از وضعیت رقبا روندهای آتی بازار و رفتار مصرفکننده آگاه نموده و تصمیمگیری درست و اثربخش را مقدور میسازد.
در حال حاضر یکی از موثرترین روش های بازار افزایی ، روش تهیه و توزیع هدایای تبلیغاتی مناسب و ماندگار به مشتریان است که موجب تقویت روابط عاطفی و حفظ وفاداری مشتریان شده و نقش بسزایی در معرفی کالا و خدمت و نهایتا افزایش سهم بازار برای شرکت ها و سازمان های معتبر دارد .
هدایای تبلیغاتی خاص یا هدایای تبلیغاتی خلاقانه و یا هدایای نمایشگاهی میتوانند در ماندگاری و جذب مشتری تاثیری چشم گیری داشته باشند.
از جمله هدایای تبلیغاتی میتوان به سررسید و سالنامه که در آخر سال به مشتریان داده می شود اشاره کرد. سررسید 98 یا سالنامه 98 میتواند روند خوبی به بازار فعلی بدهد.
همچنین برای نمایشگاه ها می توان با طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ تاثیرفراوانی بر ذهن مخاطب قرار داد.
همچنین داشتن یک سایت و طراحی سایت در خور شرکت به همراه طراحی لوگو زیبا و باکیفیت بسیار تاثیر گذار خواهد بود
خلق تبلیغات جذاب کار دشواری نیست، حتمی میتوان ادعا کرد فرمول ساده ای نیز دارد.